Nothing . Help me .

Asslamualaikum...

Cuti semester dah habis. Sekarang dah sambung semester baru. Alahmdulillah semester ni ada 5 subjek je. Masuk final cuma 4 subjek. Mesti lepas ni dah jarang nak online bagai. Nak berblog memang susahlah kan. 

Perasan tak, bila jadi baik, susah. Bila jadi jahat pun susah. Betul tak? Kadang-kadang kita rasa, kita ni dah cukup baik untuk seseorang. Kita rasa semua orang akan sukakan kita. Tapi, pernah terfikir tak? Ada sikap baik kita tu orang tak suka? 

sumber: google

Kita jadi jujur pun orang tak sukakan? Susahkan nak puaskan hati orang. Macam mana pulak kita nak atasi keadaan dimana, perkara yang bukan salah kita menjadi salah kita? 

Kenapa sesetengah orang, susah nak rasa marah? Dan cepat memaafkan orang? Kenapa bila rasa nak marah je, lidah kelu. Tiada kata-kata yang terkeluar? Mulut terkunci dengan tiba-tiba? Dan tiba-tiba rasa nak marah bertukar menjadi pesalah?? 

Perlu ke? Kalau kita dah tahu yang kita memang bersalah, kita cuba menutup kesalahan kita dengan mencari kesalahan orang lain? Perlu ke? Macam mana nak hadapi orang sebegini?

Mampukah kita untuk menjadi tempat untuk orang lain meluah perasaan? Sehinggakan kita menjadi mangsa kemarahan orang tersebut?

I need explaination. 



Aliaa Dhamirah.



7 comments:

  1. gud luck study.. belajar rajin2 yer.. ^-^v

    ReplyDelete
  2. betul2..ssh jd baik ni byk cabaran..tp jadi jahat mula2 senang nt akn susah..jadi baik mula2 kena pijak nt dpt kesenangan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan? itulah namanya kehidupan kan dear :)

      Delete
  3. Gudluck dear :) Study smart, not study hard..hehehe..Apa yang penting, jadi lah diri kita sendiri, kalau pe yang kita rasa betul juz go on p kalau salah cepat2 perbetulkan :)

    ReplyDelete
  4. Kadang2 kehidupan ini satu yang subjektif kalau terlalu banyak persoalan dan masalah yang bermain di fikiran kita. Setiap perbuatan dan tindakan kita mesti ada saja persoalan yang timbul...betul ke? patut ke? boleh ke?
    Yang penting apa kata hati. Jika semua yang kita lakukan dengan hati yang tenang, InsyaAllah betul lah apa yang kita lakukan itu..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Btw, mohon tinggalkan Link blog di ruang komen.
Sebab ada link yang Ally tak dpt buka.
Thanks ;)